środa, 12 października 2011

Parowane jabłuszka faszerowane płatkami owsianymi i masłem orzechowym


Składniki (1 porcja):

jedno duże, słodko-kwaśne jabłko (najlepiej twarde)
3/4 szklanki mleka
esencja waniliowa
1/3 szklanki płatków owsianych górskich
3/4 łyżki kaszy manny
cynamon
garstka rodzynek
2 łyżeczki masła orzechowego (u mnie crunchy)
opcjonalnie odrobina miodu lub syropu z agawy

Wykonanie:

W emaliowanym rondelku umieszczamy płatki, mleko i esencję waniliową, zagotowujemy. Dodajemy manną cały czas mieszając, zmniejszamy gaz i gotujemy ok. 5 minut, aż całość dobrze zgęstnieje mieszając co jakiś czas. Na koniec doprawiamy cynamonem.
W tym czasie myjemy jabłko. Rozkrawamy je na połówki lub odcinamy wierzch i drążymy środek pozbywając się gniazda nasiennego (jeżeli jabłko jest raczej miękkie bezpieczniejsza będzie pierwsza opcja). Nadziewamy jabłko gotową owsianką, układamy na każdej połówce po łyżeczce masła orzechowego wciskając delikatnie w owsiankę. Jeżeli faszerujemy całe jabłko- najlepiej układać warstwowo owsiankę i masło orzechowe. Wciskamy w wierzch rodzynki. Gotujemy na parze 10-20 minut w zależności od twardości jabłka. Podajemy od razu posypane dodatkowym cynamonem i ewentualnie polane słodkim syropem (ja nie musiałam go używać, słodycz jabłka i rodzynek mi wystarczyła).
Smacznego!

Źródło - Kulinarne Igraszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...