poniedziałek, 7 listopada 2011

Owsiana szarlotka pełnoziarnista-sypana

Składniki (tortownica o średn 20cm):

1 szklanka płatków owsianych
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1 szklanka brązowego cukru
16g proszku do pieczenia
pół kostki masła, zimnego
>na masę jabłkową:
1 kg jabłek
3 łyżki cukru
16g cukru waniliowego
1 łyżka cynamonu

Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Tortownicę wysmarować masłem i wysypać mąką.
Jabłka obrać, zetrzeć, wymieszać z cukrami i cynamonem.
Suche składniki (mąka, cukier, płatki owsiane i proszek) wymieszać ze sobą.
Na dno formy wysypać jedną trzecią suchych składników, na nich rozłożyć połowę jabłek. Na jabłka wysypać połowę pozostałych suchych składników (1/3 całości). Rozłożyć równomiernie resztę jabłek. Na wierzch wysypać pozostałe suche składniki. Masło pokroić na cieniutkie plasterki (ja to robiłam krajaczką do sera) i równomiernie rozłożyć je na wierzchu ciasta.
Piec przez około 45 minut. Masło podczas pieczenia się topi i razem z sokiem z jabłek zespala wszystkie warstwy. Warto spód formy owinąc folią, w razie jakby nadmiar soku i tłuszczu wyciekł. (ja mam nową, szczelną tortownicę, więc tego nie robiłam)

Smacznego!
J.

Źródło - Blondies in the Kitchen

2 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie się prezentuje. ;) Do spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Shaday -> no koniecznie! Zwłaszcza teraz porą jesienną, kiedy nie ma niczego lepszego ponad słuszny kawałek aromatycznego takiego jabłkowo-cynamonowego ciacha ;]

    OdpowiedzUsuń

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...