sobota, 19 listopada 2011

Owsiane ciasteczka wegańskie


Składniki:

trochę oleju na dno garnka
1 szklanka mąki
2 szklanki płatków owsianych
1/2 szklanki cukru (dałam brązowy dark muscovado)
1 szklanka wody
2 łyżeczki proszku do pieczenia (tak naprawdę to nie wiem czy jest bardzo potrzebny bo ciastka nie rosną)
2 łyżki oleju

Wykonanie:

Do rondelka wlewamy olej, kiedy się rozgrzeje wsypujemy płatki i cukier. Prażymy do zrumienienia, mieszając. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, dolewamy wodę. Zdejmujemy garnek z ognia, dodajemy olej, mieszamy. Masa wychodzi klejąca i trzeba się trochę wysilać przy mieszaniu ;-) Ja z masy odrywałam kawałki i lepiłam płaskie ciastka. Na niektóre położyłam połówki orzechów arachidowych. Układamy ciastka na posmarowanej (lub wyłożonej papierem do pieczenia) blasze i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy do zrumienienia (ok 20 minut). Jeśli ciastka są grubsze potrzebują dłuższego pieczenia.
Ciastka są po upieczeniu z wierzchu bardzo chrupiące i nie polecam ich osobom ze słabymi zębami ;-)

Źródło - Co By Na Obiad

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...