sobota, 12 listopada 2011

Owsianka ze świeżą miętą


Składniki (1 porcja):

5 łyżek płatków owsianych
szklanka mleka (u mnie sojowe) + woda
garść listków świeżej mięty
jabłko (u mnie 1/2 dużego)
garść orzechów brazylijskich
łyżeczka siemienia lnianego
łyżeczka miodu

Wykonanie:

Płatki gotuję na wodzie, aż zmiękną. Dodaję 1/2 szklanki mleka i gotuję jeszcze chwilę. Listki mięty myję i zalewam 1/2 szklanki mleka. Po kilku minutach miksuję zawartość naczynia blenderem. Dodaję do płatków*. jabłko ścieram na tarce o grubych oczkach**, a orzechy kroję w kostkę. Dodaję do płatków wraz z łyżeczką miodu i siemieniem lnianym.

*radzę przed dodaniem mięty z mlekiem do płatków przelać to przez sitko, ponieważ mogą zostać większe kawałki listków mięty, nawet po dokładnym zmiksowaniu.
**ja część jabłka pokroiłam w kostkę do dekoracji, a resztę starłam na tarce.

Źródło - Emma Gotuje

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...