14 grudnia 2011

Owsiane ciasteczka - murzynki


Składniki:

ok 220g mąki (w trakcie może być potrzebne do podsypywania jeszcze trochę)
3 garście płatków owsianych
1 łyżka sody oczyszczonej
mała łyżeczka proszku do pieczenia (można pominąć)
3 łyżki cukru waniliowego
4 łyżki cukru brązowego
2 łyżeczki miodu (śmiało można dać więcej)
3 czubate łyżki karobu (lub kakao)
7 łyżek oleju
12 łyżek wody

Wykonanie:

Zagnieść wszystkie składniki w elastyczne ciasto (najpierw dałam się wykazać robotowi, dopiero później wyjęłam ciasto z misy i ręcznie skończyłam zagniatać). Odrywać z kulki po małym kawałku, spłaszczać w dłoni, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciastka rosną sporo do góry, na boki raczej nie, dlatego można układać w małych odstępach. Piec w nagrzanym do ok 160 stopni piekarniku, przez 15 minut.
Ja do końcówki ciasta dodałam jeszcze trochę żurawiny i też wyszło super pomimo tego że bałam się że się spali. Myślę że dodanie orzechów też byłoby bardzo dobrym pomysłem :-)


Źródło - Co By Tu Na Obiad
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.