poniedziałek, 26 grudnia 2011

Owsiane ciasto marchewkowe


Składniki (mała keksówka):

1½ szkl tartej marchewki
1 szkl płatków owsianych
½ szkl otrąb pszennych
½ szkl brązowego cukru (zamieniłam na fruktozę, ale dałam mniej)
3 jajka
3 łyżki oliwy
½ szkl mleka
garść daktyli, posiekanych
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka tartej gałki muszkatołowej
niepełna łyżeczka soli
kwaśna śmietana (do podania; opcjonalnie)

Wykonanie:

Rozgrzej piekarnik do 160°C. Małą keksówkę wyłóż pergaminem.
W jednej misce wymieszaj płatki, otręby, proszek do pieczenia, sól, cynamon i gałkę muszkatołową.
W drugiej misce zmiksuj jaja, mleko, cukier i oliwę. Wmieszaj marchew i daktyle. Przelej do suchych i wymieszaj.
Masę przelej do keksówki i piecz 40 minut. Wyjmij i pozostaw do wystygnięcia (najlepsze jest po 24 godzinach, choć wątpię, że dotrwa;).
Podawaj bez dodatków lub z kleksem kwaśnej śmietany.
Smacznego:)


Źródło - Yummy&Tasty

4 komentarze:

  1. 160 st. C z termoobiegiem czy bez?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dokładnie wg. przepisu i wyszło średnio. Za słodka i nie trzymająca się kupy breja z wyczuwalnym posmakiem 'omletowym' :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam, nie miałam otrąb, zamiast tego dałam więcej płatków owsianych (wcześniej zmielonych). Wyszło bardzo smacznie i konsystencja też ok. Dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój synek się rozsmakował wyszło pyszne, a z dodatkiem polewy czekoladowej cud miód, tylko mam wrażenie, że jeszcze ciepłe jest najlepsze;)

    OdpowiedzUsuń

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...