21 marca 2012

Owsiana zupa wzmacniająca

Składniki (na 2 porcje):

2 filiżanki płatków owsianych
800ml wody
1 cebula dymka
1 duża marchewka
kilka listków kapusty chińskiej
łyżka masła
kilka kropel cytryny
sos sojowy
słodka papryka
sól, pieprz

Wykonanie:

W gorącym garnku rozgrzej masło. Drobno pociętą dymkę łagodnie podsmaż, dodaj płatki owsiane, sól, odrobinę soku z cytryny i zalej gorącą wodą. Następnie dodaj drobno pokrojoną marchewkę oraz pieprz. Gotuj przez około 30 minut. Po tym czasie dopraw sosem sojowym, sokiem z cytryny i słodką papryką. Posyp kapustą chińską pociętą w drobne wstążki i - jeśli masz ochotę - pieprzem. Odstaw na chwilę, aby aromaty mogły się wymieszać.

Kilka dodatkowych słów:

Przepis pochodzi z książki "Gotowanie według Pięciu Przemian".
Przygotowałam tą potrawę na śniadanie ponieważ ma działanie rozgrzewające i odżywcze. Dlatego daje siły na cały dzień. Ponadto wzmacnia odporność.
Niestety nie miałam kapusty chińskiej, dlatego użyłam kapusty białej, którą dodałam trochę wcześniej w trakcie gotowania. I dodałam jeszcze szczypiorek dla wyostrzenia smaku.
Moja niezbyt wysoka ocena wynika pewnie z tego, że nie za bardzo przepadam za płatkami owsianymi. Jednak cenię to danie za jego właściwości.
Kolejność dodawania składników może wydawać się nieco dziwna, jednak ma to znaczenie dla osób, które gotują wg pięciu przemian. Nazywa się to gotowaniem w cyklu i przynosi przynajmniej trzy skutki:
Po pierwsze, potrawa jest smaczna i harmonijna, po drugie jest strawniejsza, a po trzecie dochodzi do powstawania nowych interesujących kombinacji składników, które normalnie nikomu nie przyszłyby do głowy.

Źródło - 365 Dni w Kuchni
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.