środa, 28 marca 2012

Owsiane ciasteczka z żurawiną II


Składniki (ok.45 małych sztuk):

225g otrębów owsianych (połowa zmielona na mączkę, połowa w całości)
1/4 łyżeczki sody
szczypta soli
25-40g suszonej żurawiny, drobno posiekanej
łyżka masła lub margaryny bezmlecznej w wersji wegańskiej (ja użyłam masła klarownego Ghee)
150ml gorącej wody

Wykonanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Mieszamy otręby, sodę, sól, żurawinę. Dolewamy wodę i rozpuszczone masło (ja podgrzałam masło razem z wodą w rondelku). Mieszamy. Wykładamy masę na wysypaną otrębami stolnicę i zagniatamy jednolite ciasto. Wałkujemy na grubość ok. 4mm podsypując otrębami i wycinamy małe ciasteczka o dowolnych kształtach. Układamy na blasze wyłożonej papierem i pieczemy 20 minut.
Najlepiej smakują jeszcze ciepłe. Po ostudzeniu przechowujemy w szczelnie zakręconym słoiczku. Można jeść je solo, maczać w mleku, kawie, kakao, dodawać pokruszone do jogurtu, smarować masłem orzechowym lub marmoladą.
Smacznego!


Źródło - Kulinarne Igraszki Kikimory

1 komentarz:

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...