11 marca 2012

Owsiany omlet na słodko II


Składniki:

2 jajka
3 łyżki mąki owsianej (zmiksowałam garść płatków owsianych- można też użyć otrąb)
chlust mleka - nieduży

Wykonanie:

Białka ubijam na sztywno z szczyptą soli. Do ubitych białek dodaję żółtka wraz z mlekiem i delikatnie miksuję. Do powstałej masy należy dodać "mąkę" i bardzo ostrożnie mieszać, bo pianka może opaść i omlet nie będzie puszysty i grubiutki. Smażymy na odrobinie oliwy po kilka minut na każdą stronę. Przewracałam specjalną, szeroką łopatką. Można podważyć i złapać dłonią lub zsunąć na talerz i przewracać. Smażyłam bez przykrycia- nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, czy przykryjemy, czy też nie.

Na wierzch przygotowałam mieszankę:

2 suszone jabłka
garść wybornych rodzynek od babci- lepszych nie jadłam :)
pół świeżej gruszki pokrojonej w średniej grubości kawałki
kilka orzechów włoskich, laskowych i migdałów
duża szczypta cynamonu
łyżka syropu klonowego
3 łyżki płatków owsianych
odrobina wody (3-4 łyżki)

To wszystko zagotowałam przez kilka minut aż woda odparowała, a płatki owsiane zmiękły i przybrały postać owsianki :)
Na zdjęciu nie widać, że omlet jest grubiutki, ale w rzeczywistości taki jest :)

Smacznego!

 (wartości odżywcze są obliczone dla samego placka)

Źródło - Smaczne i Zdrowe Inspiracje
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.