23 marca 2012

Pikantna owsianka (savory oats)


Składniki (na 1 porcję):

1/3 – 1/2 szklanki płatków owsianych
trochę ponad szklanka wody
kostka bulionu warzywnego
sól i pieprz do smaku

>opcja wegańska
3-4 łyżki płatków drożdżowych
łyżeczka ostrej musztardy
czubata łyżeczka tahini

>opcja serowa
ok. 1/3 szkalnki startego ulubionego sera (moim zdaniem lepiej się sprawdzają trochę ostrzejsze w smaku)

>dodatki
gotowane lub pieczone warzywa
dowolna fasola
pestki z dyni, słonecznika itp.
liście szpinaku
podsmażone pieczaki
salsa
awokado
pokruszone krakersy
posiekany szczypiorek, natka itp.
podsmażone parówki sojowe lub tempeh
jajko sadzone
nie topiący się (zbyt łatwo) ser typu oscypek
cokolwiek Wam inwencja podpowie…

Wykonanie:

Nic prostszego :) W małym garnuszku zalewamy płatki wodą i często mieszając, gotujemy na średnim ogniu do uzyskania pożądanej konsystencji. Ja lubię owsiankę o konsystencji gęstej zupy, od momentu zagotowania trzymam ją na palniku jeszcze jakieś 5 minut, ale to zależy od płatków. W razie potrzeby oczywiście można dolać trochę wody. Dodajemy pokruszoną kostkę bulionową i dokładnie rozprowadzamy. Dokładamy starty ser lub płatki drożdżowe, musztardę i tahini w wersji wegańskiej i ponownie dokładnie mieszamy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Dodajemy dodatki wedle uznania i humoru. I gotowe – 10 minut nie minęło i na stole ciepła kolacja :)


Źródło - Z Pamiętnika Wegetarianki
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.