8 kwietnia 2012

Jabłkowa tarta z owsiano-orzechową kruszonką


Składniki:

>ciasto:
2-2,5 szkl. mąki (u mnie orkiszowa pełnoziarnista)
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki margaryny o temp. pokojowej
2 żółtka
2 łyżki śmietany
1/2 szkl. cukru

>nadzienie:
3-4 średniej wielkości jabłka
dżem brzoskwiniowy lub morelowy

>kruszonka:
100g miękkiego masła
20g cukru demerara
35g miodu
50g posiekanych drobno orzechów włoskich
50g mąki owsianej (pominęłam)
100g płatków owsianych

Wykonanie:

W misce łączymy wszystkie składniki na ciasto. Margarynę można posiekać nożem. Białka z jajek zostawiamy, przydadzą nam się później do posmarowania tarty. Krótko wyrabiamy ciasto, zawijamy w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na co najmniej pół godziny.

W tym czasie obieramy jabłka i kroimy w ósemki. Mieszamy w misce z dżemem morelowym (on nadaje im późniejszą słodycz). Na kruszonkę mieszamy w miseczce wszystkie składniki. Ja szczerze mówiąc potraktowałam przepis jako bazę i inspirację, więc nie mam pojęcia ile gram masła czy płatków owsianych użyłam. Ważne, żeby składniki się dobrze połączyły i utworzyły aromatyczne grudki.

Gdy ciasto już nam się schłodzi, rozwałkowujemy na okrągły placek, który wykładamy na wysmarowaną wcześniej tłuszczem (margaryną, masłem) formę do tarty (moja ma średnicę 25cm). Smarujemy roztrzepanym białkiem, by soki z jabłek nie przesiąknęły nam wgłąb ciasta. Jabłka układamy ciasno jedno obok drugiego. Posypujemy grudkami naszej orzechowo-owsianej kruszonki.

Pieczemy w dobrze nagrzanym piekarniku ok. pół godziny, do zrumienienia kruszonki.

Smacznego!

Ps. Przepis ten można dowolnie modyfikować. Możemy zrezygnować z dżemu morelowego na rzecz np. posypki z brązowego cukru i płatków migdałowych. Kruszonka też dodatkiem, jednak osobiście za nic bym z niej nie zrezygnowała :)


Źródło - Kocie Smaki
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.