10 kwietnia 2012

Owsiana granola bakaliowa II


Składniki:

450g płatków owsianych
50g pestek słonecznika (podwoiłam ilość w miejsce pestek dyni)
70g pestek dyni
70g ziaren sezamu
175g musu jabłkowego (dałam 200g)
2 łyżeczki zmielonego cynamonu (pominęłam)
1 łyżeczka zmielonego imbiru
120g golden syrup (złotego syropu) - (z braku takowego, użyłam więcej miodu)
4 łyżki płynnego miodu
100g brązowego cukru (dałam pół na pół z jasnym cukrem muscovado)
300g całych migdałów (zastąpiłam je płatkami migdałowymi)
1 łyżeczka soli
2 łyżki dobrego oleju słonecznikowego lub z pestek winogron
220g rodzynek
100g suszonej żurawiny

Wykonanie:

Wymieszać dokładnie wszystkie składniki, oprócz rodzynek i żurawin (zostaną dodane na końcu, już po upieczeniu). Blachę do pieczenia wyłożyć papierem (to uratuje blachę przed przypieczeniem). Rozłożyć równomiernie mieszankę ziaren na blasze do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C, na około 40 minut (ja piekłam 35 minut, pod koniec lekko zmniejszając temperaturę - mój piekarnik lubi przypalać). W połowie pieczenia należy granolę przemieszać, aby równomiernie się zrumieniła. Ostudzić na blasze.
Po ostudzeniu połamać, najlepiej na niezbyt małe kawałki, dorzucić rodzynki i żurawinę i przełożyć do szczelnego słoika, obowiązkowo zamykanego, aby granola nie rozmiękła.


Źródło - Kulinarna Pasja
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.