8 kwietnia 2012

Z owsianymi płatkami bułeczki razowe


Składniki:

pół szklanki płatków owsianych
łyżka miodu
łyżka (17g) masła
3/4 łyżeczki soli
szklanka wrzącej wody
14g świeżych drożdży (u mnie 7g suchych)
3 łyżki letniej wody
2 łyżki zmielonego siemienia lnianego (zmieliłam 5 łyżek pełnych ziaren)
1,5 szklanki mąki pszennej razowej
3/4 szklanki maki pszennej (u mnie orkiszowa z pełnego przemiału)
do posmarowania jajko roztrzepane z łyżką mleka
do posypania płatki owsiane, ziarna słonecznika

Wykonanie:

W misce łączymy płatki, miód, sól i masło. Zalewamy wrzącą wodą, dokładnie mieszamy i odstawiamy do wystygnięcia. Ze względu na to, że użyłam drożdży suchych – nie przygotowywałam rozczynu. Do dużej miski wsypałam mąkę (dwa rodzaje), zmielone ziarna siemienia lnianego, drożdże oraz namoczone wcześniej płatki owsiane. Powstałą masę dokładnie mieszamy i wyrabiamy ciasto (niezbyt długo, ok.8min). Ciasto może delikatnie się kleić. Przekładamy do lekko natłuszczonej miseczki, przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy do podwojenia objętości w ciepłe miejsce. Odgazowujemy uderzając ciasto pięścią i zostawiamy na kolejne 5 minut, by odpoczęło. Dzielimy na części, z każdej formujemy okrągłe bułeczki i układamy na blasze. Ja zrobiłam 3 mniejsze okrągłe bułeczki (widoczne na zdjęciach) oraz 3 większe podłużne, z których stworzyłam dla mięsożernego M. zdrowszą wersję domowych hot-dogów. Uformowane bułeczki pozostawiamy pod przykryciem na pół godziny do napuszenia.
Przed pieczeniem smarujemy bułki jajkiem wymieszanym z mlekiem, posypujemy płatkami i ziarnami słonecznika. Pieczemy w temp. 200 stopni przez 15 minut. Studzimy na kratce – to najtrudniejszy etap, powstrzymać się przed zjedzeniem gorących.

I zajadamy!

Ps. Bułeczki wypróbowałam z wieloma dodatkami. Ze względu na pewną słodycz, którą nadaje im miód, osobiście polecam dodatki serowo-słodko-łagodne.


Źródło - Kocie Smaki
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.