sobota, 12 maja 2012

Quiche ze szpinakiem, pieczarkami i porem na owsianym spodzie


Składniki na owsiany spód:

1 ½ filiżanki płatków owsianych
½ filiżanki otrębów pszennych
45-50g zimnego masła
4-5 łyżek zimnej wody

>na farsz:
500g świeżego szpinaku
1 duży por
1 młoda cebulka ze szczypiorkiem
1 papryczka chili
200g pieczarek
garść natki pietruszki
1 filiżanka mleka zagęszczonego (nie słodzonego)
4 jajka
50g parmezanu
Sól, pieprz, gałka muszkatołowa, tymianek, oregano

Wykonanie:

Zaczynamy od owsianego spodu. Mieszamy płatki z otrębami, wrzucamy zimne masło pokrojone w kosteczkę. W palcach rozcieramy całość jak na kruszonkę. Na końcu dodajemy zimną wodę. Masa będzie się ciężko kleić. Ja dodawałam stopniowo wody, aż wszystko w miarę zaczęło się kleić. Wypełniamy formę na tarte (u mnie średnica około 26 cm) i zapiekamy w piekarniku przez 10 minut w temperaturze 190*C. Złocisty spód odstawiamy do wystygnięcia.

Szpinak należy obrać z łodyg, umyć dokładnie pod bieżącą wodą. Wrzucić na osoloną gotującą się wodę. Gotować około 3 minut. Odcedzić i wystudzić. Następnie przygotowujemy pozostałe warzywa. Pora przekrawamy wzdłuż i kroimy na małe piórka. Cebulka to samo, pieczarki obieramy i kroimy w grube plasterki. Papryczkę chili kroimy w drobną kosteczkę, natkę pietruszki szatkujemy. Rozgrzewamy troszkę oliwy lub oleju na patelni i wrzucamy po kolei: cebulkę, papryczkę chili i pora. Podsmażamy do miękkości. Dosypujemy pieczarki i trzymamy na ogniu, aż grzyby lekko zmiękną. Dodajemy szpinak (ja troszkę go poszatkowałam na mniejsze kawałki) i natkę pietruszki. Mieszamy wszystko, doprawiamy do gustu i odkładamy do lekkiego wystygnięcia.

Do miski wlewamy mleko zagęszczone i wbijamy jajka, mieszamy chwilkę mikserem na małych obrotach. Wsypujemy parmezan, mieszamy. Dodajemy farsz i łączymy wszystko w całość. Wylewamy na owsiany spód i wkładamy do piekarnika. Pieczemy około 35 minut w 180*C lub do momentu, aż środek tarty się zetnie i nic już nie będzie pływać. Można posypać z wierzchu serem i jeszcze lekko podpiec. Ja posypałam resztką parmezanu.


Źródło - Słodka Przygoda

4 komentarze:

  1. dlaczego ja do tej pory nie lubiłam płatków owsianych skoro można takie cuda z nich robić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Już notuję przepis na owsiany spód, czy on jest twardy? Super danie, wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. w przyszłym tygodniu robię na bank, piękne!

    OdpowiedzUsuń

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...