piątek, 1 czerwca 2012

Owsiane ciasto czekoladowo-bananowe


Składniki:

130g płatków owsianych błyskawicznych
270g gorącej, przegotowanej wody
3 średniej wielkości banany
200g cukru pudru (dałam zwykły)
1 łyżeczka wanilii
100g masła, roztopionego i ostudzonego
2 duże jajka
200 g mąki pszennej
1 i 1/2 łyżeczki sody
100g gorzkiej czekolady, drobno posiekanej
50g rodzynek (pominęłam, bo co niektórzy u mnie wyskubują ;) )

Wykonanie:

Płatki zalać wrzątkiem, odstawić na 10 minut. Piekarnik nagrzać do 180 st C.
W blenderze zmiksować banany z cukrem, następnie stopionym masłem. Miksując dodać płatki owsiane i pozostałe składniki (oprócz czekolady i rodzynek).
Wmieszać do ciasta rodzynki i czekoladę. Nie miksować.
Okrągłą tortownicę o wymiarach 26-28 cm (może być tortownica z kominkiem), posmarować masłem, oprószyć tartą bułką.
Wlać ciasto. Wstawić do piekarnika. Piec 50-60 minut (moje ciasto, pieczone z termoobiegiem, było gotowe już po 40 minutach).


Źródło - Sister's Cooking

1 komentarz:

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...