czwartek, 12 lipca 2012

Owsiane 'czoko-cosie' z orzeszkami


Składniki:

125g błyskawicznych płatków owsianych lub otrębów
220g wrzątku
70g mąki orkiszowej (ja dałam pół na pół razową i zwykłą)
70g cukru (powinie być brązowy - ja dałam biały)
30g melasy czarnej
30g miodu
1 łyżka kakao (ja dałam czubatą)
2 jajka
30g masła
2,5 lub 3 linijki gorzkiej czekolady - min.70% kakao
50g dowolnych orzeszków
spora łyżeczka proszku do pieczenia lub pół na pół z sodą
szczypta soli

Wykonanie:

Płatki zalać wodą. Odstawić na kilka minut do wchłonięcia wody.
Następnie płatki zmiksować z jajkami, masłem i słodzidłami (cukier, melasa, miód) sól i kakao. Ja to zrobiłam malakserem.
Wychodzi na prawdę pyszna masa - jak owsianka z koglem-moglem. No ale nie ważne.
W tą masę musimy wmieszać (łyżką) mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia. Potem orzeszki (lub owoce) i kawałki czekolady.

Nałożyć na blaszkę. Piec 30 minut w temperaturze 180 stopni. Podawać ostudzone. Same, z miodem lub konfiturą. Albo z owsianką ;)

Źródło - Poziomkowy Elinownik

1 komentarz:

  1. brzmi pysznie :D
    tym bardziej że ja uwielbiam czekoladę i wszystko co z nia związane !

    OdpowiedzUsuń

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...