5 września 2012

Kremowa owsianka pełna zdrowia, aromatów i barw


Składniki (1 porcja):

1 kubek płatków owsianych błyskawicznych
1/3 kubka zarodków pszennych
1/3 kubka płatków żytnich
ok 650ml mleka
ulubione orzechy (u mnie nerkowe)
świeże owoce (proponuję truskawki i nektarynki)
szczypta cynamonu
aromat waniliowy
miód (opcjonalnie)

Wykonanie:

Płatki i zarodki zalewamy mlekiem i gotujemy na małym ogniu, często mieszając, aż całość stanie się gęsta i kremowa. Pod koniec dodajemy cynamon i/lub wanilię.
Owoce myjemy i kroimy, orzechy lekko siekamy.
Owsiankę podajemy udekorowaną owocami i orzechami, polaną odrobiną miodu (jeśli jeszcze mało wam owocowej słodyczy;))
Takie śniadanko ma same zalety: syci na długo (węglowodany złożone), dostarcza sporą porcję błonnika (wspomaga pracę jelit), zaopatruje nas w wapń, witaminy i mikroelementy, zaspokaja ochotę na słodycze, i do tego można je podawać w różnych wariacjach, co, mam nadzieję, uda mi się Wam zaprezentować już wkrótce. Póki co życzę smacznego!

Źródło - By Było Przyjemniej
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.