18 września 2012

(Owsiana) granola mocno malinowa


Składniki (na duuuużą puszkę):

>suche
ok.400g dowolnych płatków zbożowych (owsianych itp, ale nie błyskawicznych)
ok.dwie garście orzechów o łagodnym smaku (ja dałam laskowe, bo akurat tylko takie miałam, ale myślę, że właściwie każde oprócz arachidowych dobrze się sprawdzą, szczególnie migdały albo nerkowce)

>mokre
jeden dojrzały banan
2 czubate łyżki masła migdałowego
pół łyżeczki ekstraktu z wanilii lub łyżeczka cukru waniliowego
3/4 szklanki malin

>dodatkowo
dwie garście suszonej żurawiny
szklanka malin

Wykonanie:

Mokre składniki miksujemy. Dokładnie mieszamy z suchymi. Całość wykładamy na blachę do pieczenia wyłożoną pergaminem lub matą silikonową. Pieczemy przez ok 35 minut w 180 stopniach. Mniej więcej w połowie pieczenia mieszamy, aby całość równo się przyrumieniła. Wyjmujemy granolę z piekarnika i zmniejszamy temperaturę do ok. 80 stopni. Do granoli dodajemy żurawinę i delikatnie rozgniecione maliny (widelcem, nie zmiksowane na papkę). Mieszamy i wstawiamy ponownie do piekarnika i pieczemy/suszymy ok.3 godziny. Jeżeli nie potrzebujecie piekarnika, to można spokojnie pozostawić w nim musli do wystygnięcia. Ja mniej więcej po godzinie zamieszałam granolę, ale myślę, że bez tego też byłaby dobra. I tyle. Cieszymy się z kolejnego kuchennego sukcesu ;) Smacznego :)


Źródło - Pamiętnik Wegetarianki
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.