18 września 2012

Owsiana krajanka śniadaniowa


Składniki (na formę o boku 24cm):

1,5 szklanki płatków zbożowych (u mnie mix pięciu zbóż)
1 szklanka mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
1 spory dojrzały banan
4 łyżki ziaren chia (lub całych nasion siemienia lnianego)
pół szklanki mielonego siemienia lnianego
2 łyżki masła orzechowego
3-4 łyżki miodu lub płynnego wegańskiego słodu
1,5 szklanki mleka roślinnego
łyżeczka cynamonu
łyżeczka ekstraktu z wanilii lub cukru waniliowego

Wykonanie:

W misce mieszamy suche składniki (mąkę, płatki, cynamon, proszek do pieczenia, sól, nasiona chia i mielone siemię lniane). Mleko roślinne miksujemy z masłem orzechowym, miodem i ekstraktem z wanilii. Banana kroimy na drobne kawałki. Mokre składniki przelewamy do suchych, dodajemy banana i dokładnie mieszamy. Formę do pieczenia o boku 24cm wykładamy pergaminem i przekładamy do niej masę. Wyrównujemy wierzch i pieczemy ok 30-40 minut w 180 stopniach (ja piekłam 35 minut).

Smacznego :)



Źródło - Pamiętnik Wegetarianki
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.