29 stycznia 2013

Owsiane naleśniki z pastą sezamowo-daktylową


Składniki:

200 g mąki owsianej (moja się skończyła, więc zmieliłam 200 g płatków owsianych w Thermomixie - ok. 30 sekund)
2 jajka
szklanka wody (najlepiej gazowanej)
szklanka mleka (1,5%)
szczypta soli
2 łyżki oliwy 

Wykonanie:
Wszystkie składniki miksujemy około minuty, do dobrego połączenia i odstawiamy do lodówki na pół godziny. Po tym czasie smażymy na dobrze rozgrzanej, suchej patelni, każdorazowo mieszając ciasto przed wylaniem na patelnię, ponieważ mąka opada na dno. Wyszło mi 10 naleśników.

Gdy ciasto naleśnikowe czeka w lodówce zabieramy się za pastę sezamowo-daktylową:
szklanka ziaren sezamu
ok.10-12 daktyli
+ woda/dobra oliwa lub olej 

Sezam prażymy na suchej patelni, uważając żeby się nie przypalił, bo może być wtedy gorzki. 
Daktyle kroimy na małe kawałki i blenderujemy razem z sezamem do konsystencji pasty (dodając po troszeczkę wodę lub olej). Ja miksowałam w Thermomixie ok. minutę, dodałam 5 łyżek wody.
Pastę można przechowywać około miesiąca w lodówce w szczelnie zakręconym słoiku.

(wartości odżywcze dla naleśników)
 
 (wartości odżywcze dla pasty)
Źródło - QuchniaWege

2 komentarze:

  1. Czy takie naleśniki są - jakby to ująć - bardziej "lepkie" od tradycyjnych ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Są "mięsiste" grubsze i takie bardziej zbite :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.