wtorek, 8 stycznia 2013

Owsiany chlebek z jabłkami i śliwkami


Składniki (na keksówkę 10x20 cm):

¾ szklanki pełnoziarnistych płatków owsianych
1 szklanka razowej mąki orkiszowej
1 łyżeczka sody (dałam proszek do pieczenia 1 łyżeczkę+1/2 sody)
1-2 łyżeczki cynamonu
½ szklanki rodzynek/orzechów (u mnie migdały ze skórką)
¾ szklanki musu śliwkowego
1/3 szklanki oleju roślinnego
2 jajka z chowu wolnowybiegowego
2 szklanki jabłek (już samej kostki po obraniu i pokrojeniu)
(u mnie 1 szkl. jabłek i 3/4 szkl. śliwek)

Wykonanie:

Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia, piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.Płatki owsiane mielimy w blenderze dość drobno, ale tak żeby zostały kawałki płatków. W misce mieszamy suche składniki: płatki, mąkę, proszek+sodę, cynamon, posiekane migdały, jabłka i śliwki. W drugim naczyniu ubijamy lekko olej z musem i jajkami. Wlewamy do suchych składników, mieszamy krótko, tylko do połączenia składników. Wlewamy ciasto do foremki pieczemy ok. 50-60 minut (ja piekłam 40 min) aż do suchego patyczka. Studzimy w formie.

Źródło - Zufikowo

1 komentarz:

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...