8 lutego 2013

Owsiane placuszki bananowo-czekoladowe z karobem



Składniki (ok.4 sztuki):

płatki owsiane - 1 szklanka 
mąka razowa -1 łyżka czubata
proszek do pieczenia - szczypta
banan - duży dojrzały
2 łyżki gorzkiego, czarnego kakao
2 łyżki karobu proszku
miód - 2 łyżki
mleko sojowe - filiżanka
woda
u mnie do przybrania strasznie chemiczny lukier ze świąt, nie polecam :)

Wykonanie:

Sposób przygotowania jest bardzo podobny do tego placka TUTAJ, tyle, że dodajemy kakao a nie ma tofu :)
Płatki mielicie w młynku do kawy na drobno i przesypujecie do miseczki, tam łączycie z mąką i proszkiem do pieczenia oraz kakao i karobem. Mieszacie i wlewacie do środka mleko i mieszacie- patrzcie jaka jest konsystencja, u mnie wyszły naprawdę gęste- ja takie lubię. To ma być coś raczej grubaśnego na patelni, a nie chudy placuszek- ja lubię takie konkretne:) Ale jeżeli wolicie, można dolać więcej mleka lub wody i rozmieszać.
Niech chwilkę to postoi, a Wy w tym czasie obierzcie banana i zgniećcie na papkę lub dla leniuchów- wlejcie do blendera ciasto z bananem i zmiksujcie :)
Przygotujcie odrobinę oleju na patelnię i nagrzejcie ją a potem wylewajcie ciasto. U mnie jak zwykle w foremkach okrągłych, a jak u Was? :)
smażcie najpierw na małym ogniu i uwaga z przewracaniem, bo są naprawdę leciutkie i łatwo się rwą.
Do tego, po usmażeniu placuszka, ja tym razem z  braku czasu i owoców w lodówce poszłam na łatwiznę i chwyciłam za lukier- BLE błąd...nie róbcie tak! Użyjcie jakiegoś owocka do przyozdobienia- zaklinam Was :)

Źródło - Just Try Eat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.