6 lutego 2013

Owsiany placek z goździkowym jabłkiem


Składniki (1 porcja):

Płatki owsiane - 3 łyżki
kasza manna błysk - 2 łyżki
mąka razowa - 1 łyżka (nie wiem czy potrzebna;)
sezam - 1 łyżka
proszek do pieczenia - mniej niż szczypta
mleko sojowe  - filiżanka
goździki - 5szt
olej do smażenia - mało na patelnie lub można wcale
syrop z agawy/miód/melasa - 1 łyżka
jabłko ze skórką

Wykonanie:

Płatki mielicie w młynku do kawy i wsypujecie do miseczki, tam wsypujecie kaszę, mąkę, proszek i sezam i na sucho mieszacie. Po chwili wlewacie mleko i mieszacie na mokro :) W tym samym młynku mielicie goździki (szok jakie fajne) a jabłko trzecie na tarce bez ogryzka...Jabłko mieszacie z goździkami i syropem z agawy a "omlet" smażycie na patelni. Bardzo dziwne,gęste ciasto wychodzi i w sumie nałożyłam je łyżką na patelnię i dopiero tam roztarłam na placek. Użyłam takiej foremki żeby na patelni już nabrały kształt koła- zwykła foremkę metalową użyłam. Super smakuje, jest sycące i bez cukru, bez białej mąki i na długo daje energię o poranku, więc czego chcieć więcej?
Jabłka z goździkami i syropem się przegryzą w czasie smażenia placka - MAŁY OGIEŃ jakieś 10min oczywiście z każdej strony troszkę.
Na koniec nakładacie jabłka na placek już na talerzyku i posypcie czym chcecie, ja lekko udekorowałam świątecznie, bo nie mogę się odkleić od Mikołajowego nastroju :)

Źródło - Just Try Eat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.