12 marca 2013

Owsiane 'kotleciki' jabłkowe z rodzynkami


Składniki (na 9 sztuk o średnicy 10cm):

2 szklanki płatków owsianych - dla osób na diecie bezglutenowej muszą być 
certyfikowane
jabłko
szklanka mleka sojowego - można zastąpić dowolnym innym lub wodą
spora garść rodzynek
szczypta soli
2 kopiaste łyżki siemienia lnianego
oliwa do smażenia - może być dowolny inny olej np z pestek winogron lub kokosowy nadają się dobrze do smażenia

Wykonanie:

Płatki zmieliłam w mikserze jak najdrobniej. Jabłka też zmiksowałam, można zetrzeć na tarce. Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam razem i odczekałam chwilę aż płatki zmiękną. Masa powinna być bardzo gęsta, nie taka jak na naleśniki, raczej taka jak na kotlety właśnie. Wilgotnymi dłońmi formowałam nieduże kotleciki i smażyłam na oliwie spłaszczając je jeszcze trochę na patelni.
Jadłam polane musem jabłkowym, naprawdę pyszne. Nadają się też dobrze do odgrzewania - w piekarniku, nawet w mikrofali, chociaż tego unikam jak mogę.

Źródło - Garnkofilia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.