wtorek, 12 marca 2013

Owsiany chlebek śniadaniowy


Składniki (forma 10x25cm):

1,5 szklanki płatków owsianych - u mnie była to mieszanka płatków i otrębów, dla osób z alergią na gluten myszą to być płatki owsiane bezglutenowe z certyfikatem
0,5 szklanki dowolnych innych płatków - u mnie była to mieszanka płatków jaglanych i gryczanych
200 g suszonych moreli - u mnie niesiarkowane suszone na słońcu
spora garść rodzynek
po łyżce nasion słonecznika, dyni, lnu i sezamu
2 łyżki oleju sezamowego
2 łyżki syropu z agawy - płaskie łyżki zupełnie wystarczą, główna słodycz pochodzi z moreli, można zastąpić też miodem lub innym slodziwem
woda

Wykonanie:
Płatki i nasiona w garnku zalałam gorącą wodą, gdy napęczniały dolałam wodę, syrop i dorzuciłam rodzynki. Dodałam też 2 łyżki oleju sezamowego do masy, uznałam że nie zaszkodzi. W oryginale olej był użyty do smarowania formy, ale ja swoja wyłożyłam papierem do pieczenia. Masę odstawiłam na 10 minut. Morele zalałam niewielką ilością gorącej wody, odczekałam kilka minut i zmiksowałam razem z wodą na mus (no może nie do końca gładki). Dodałam morele do masy płatkowej i wymieszałam. Konsystencja powinna przypominać bardzo gęstą owsiankę, inaczej ciasto będzie zbyt wilgotne w środku. Przełożyłam wszystko do formy (10x25cm. choć lepsza byłaby trochę większa), wyłożonej papierem. Piekłam 50 minut w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem. W innym piekarniku może być szybciej, także lepiej sprawdzać patyczkiem.
Przed wyjęciem z formy koniecznie trzeba odczekać aż wystygnie. Ja tego nie zrobiłam i pierwszą część ciasta zjadłam co prawda na gorąco, ale w formie owsianej pulpy. Bardzo zresztą smacznej. Resztę włożyłam z powrotem do formy. Dopiero po ostygnięciu okazało się, że ciasto jest jednak zwarte i nadaje się do publikacji, w co na początku zwątpiłam.


Źródło - Garnkofilia

1 komentarz:

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...