12 marca 2013

Owsiany tort z bakaliami


Składniki (tortownica o średnicy 24cm):

szklanka płatków owsianych - u mnie mieszanka płatków i otrębów owsianych, dla osób z celiakią płatki muszą być certyfikowane bezglutenowe
pół szklanki płatków jaglanych
pół szklanki płatków gryczanych
szklanka wytłoczyn kokosowych po produkcji mleka kokosowego - można zastąpić po prostu szklanką wiórków kokosowych
pół szklanki musu śliwkowo-jabłkowego - może to być dowolny mus lub dżem, chodzi o słodycz
spora garść rodzynek
spora garść suszonej żurawiny
po łyżce nasion lnu i sezamu
po dwie łyżki nasion dyni i słonecznika
płaska łyżka miodu - można zastąpić syropem z agawy, będzie wegańsko
woda

Wykonanie:
Płatki oraz nasiona zalałam dwiema szklankami ciepłej wody, poczekałam chwilę aż nasiąkną. Dodałam rodzynki, żurawinę, miód i ponownie zalałam wodą (około szklanka). Odstawiłam na 10 minut. Potem dodałam do masy wytłoczyny kokosowe i mus owocowy, wymieszałam. Masa była dość gęsta, taka żeby prawie nie spływała z łyżki. Przełożyłam masę do formy (okrągła 24 cm.) wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 50 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni z termoobiegiem.

Źródło - Garnkofilia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.