niedziela, 14 kwietnia 2013

Owsiane ciasteczka digestive - najlepsze


Składniki:

20dkg mąki pszennej pełnoziarnistej
10dkg płatków owsianych
10dkg otrąb owsianych
20dkg margaryny
8 łyżek cukru trzcinowego
1/3 łyżeczki soli
mleko (ok. 5 łyżek)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 krople aromatu waniliowego

Wykonanie:

Płatki i otręby lekko potraktowałam blenderem. Nie zmieliłam ich całkiem, jedynie rozkruszyłam. Suche składniki wsypałam do miski, dodałam aromat waniliowy, margarynę pokrojoną w kostkę i roztarłam całość w palcach. Żeby łatwo zagnieść kulkę z ciasta dodałam odrobinę mleka. Ciasto wyszło plastyczne i niezbyt twarde. Żeby uniknąć podsypywania mąką, wałkowałam je między dwoma kawałkami folii spożywczej. Im cieniej rozwałkowane ciasto tym potem upieczone ciasteczka są lepsze. Kółeczka wykrawałam kieliszkiem do wina, łopatką przenosiłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, robiłam dziurki i piekłam ok.20 minut w temperaturze 200 stopni. Uważam, że mocniej wypieczone ciastka są lepsze i bardziej chrupiące.

Ciastka są nie tylko zdrowsze niż te kupione w sklepie, ale też dużo lepsze. Robiąc popularne sklepowe słodycze w domu niezmiernie trudno jest uzyskać podobny smak, tutaj udało się to doskonale:)


Źródło - Smacznie-Zdrowo-Tanio

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...