wtorek, 14 maja 2013

Owsianka dla młodej mamy - DDTVN Kuchnia

U mnie dziś śniadanie wyjątkowo było późniejsze i takie przykładnie 'slooooow' (;P)... zatem akurat się jeszcze załapałam na owsiankową propozycję Piotra Kucharskiego z K.DDTVN!
Wszystkie składniki pod ręką miałam... i choć 'świeżo upieczoną mamą' nie jestem (i być nie planuję :P), to zaraz 'na gorąco' postanowiłam zmienić swoje dzisiejsze plany śniadaniowe i sobie ugotować takową 'maminą' owsiankę - a to ot taki bezpieczny klasyk jest. Smaczny ;]

Wyjątkowo *choć niezmiernie mnie jak zwykle kusiło* nie wprowadzałam od siebie żadnych rewolucyjnych zmian w oryginalnym przepisie - tak w ramach 'Owsiankowo Smakuje Owsianki' - ale że szczerze wyjątkowo nie przepadam za owsiankami bezmlecznymi... jeśli już, to koniecznie być muszą z wkładką jogurtu!
Tak więc tenże właśnie tu dorzuciłam :]


Składniki (na 1 większą porcję):

- 250ml owsianych płatków zwykłych
- 125ml wiórków kokosowych
- 2 łyżki rodzynek sułtanek; namoczonych*
- 1 łyżka suszonej żurawiny; namoczonych
- 200-300ml mleka owsianego lub ryżowego**
- miód lub syrop z agawy do osłodzenia
+ 2 łyżki naturalnego jogurtu bez cukru oraz ćwiartka jabłka z ładnym listkiem

* nie moczyłam; ładnie się rozpulchniają w trakcie gotowania
** u mnie owsiane

Wykonanie (cytuję):
Wszystkie składniki z wyjątkiem miodu umieścić w garnku i gotować na wolnym ogniu aż płatki zaczną się rozlatywać. Jeśli masa będzie za gęsta dolać wody.  Osłodzić miodem lub syropem z agawy.
A wg mnie nieco zdrowiej i lepiej tak:

Owsiane płatki z wiórkami kokosowymi zalej w rondelku wybranym mleczkiem i doprowadź do zawrzenia - zmniejsz ognień i dalej nad średnim gotuj, często mieszając, do chwili aż płatki zaczną pęcznieć, po czym dodaj suszone owoce; podgrzewaj razem jeszcze parę chwil do znacznego zgęstnienia i zaraz zestawiwszy z palnika, wmieszaj na koniec miód lub syrop z agawy do smaku (ew. również jogurt naturalny).
Gotową owsiankę przełóż do przygotowanej miseczki - lekko okraś kokośnymi wiórkami i przybierz świeżymi półplasterkami jabłka z  listkiem (jabłoni, czy mięty).

Smacznego owsianego! :]]

Źródło - AiS*Nene [Owsiankowo]; wg przepisu - Kuchnia DDTVN

2 komentarze:

  1. a czy rodzynki z takich płatków nie czynią tej owsianki istną bombą kaloryczna?

    OdpowiedzUsuń
  2. Graficzka -> 2 łyżki rodzynek ważą około 30-35g, a to ok.90kcal; wcale nie tak dużo, jak na komponent jednego z głównych posiłków dziennych, zwłaszcza śniadania - zdrowa dawka węglowodanów i cukrów prostych z rana jak najbardziej jest wskazana (pożywka dla mózgu, wartość energetyczna do pracy, a przy tym dawka cennego błonnika oraz kilkunastu istotnych składników odżywczych).
    A do wieczora wszystkie śniadaniowe kalorie Twój organizm przez cały dzień spokojnie zdąży spożytkować... zatem, w myśl zasady - 'śniadanie zjedz jak król!' (oczywiście, w miarę rozsądku ;P)

    Pozdrawiam!
    N.

    OdpowiedzUsuń

W imieniu autora przepisu - a także całej Grupy Owsiankowej - dziękujemy za komentarz! :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...