15 czerwca 2013

Owsiana granola jedniodniowa - 2 wersje


WERSJA PODSTAWOWA - OWOCOWA - składniki:

300g płatków owsianych - dla osób nie jedzących glutenu muszą być certyfikowane
2 garście orzechów włoskich
banan
szklanka mrożonych owoców leśnych
1,5 łyżki miodu lub syropu z agawy
płaska łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 garście żurawiny
szklanka mrożonych truskawek

Wykonanie:

Banan, mrożone owoce, miód i ekstrakt waniliowy zmiksowałam razem. Wymieszałam z płatkami owsianymi i pokruszonymi orzechami włoskimi. Rozłożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 40 minut w 180 stopniach. W międzyczasie truskawki trochę się rozmroziły, zmiażdżyłam je widelcem. Dołożyłam żurawinę i truskawki do granoli na blasze i wymieszałam. Wstawiłam na powrót do piekarnika i tym razem suszyłam 3 godziny w temperaturze 80 stopni. Zostawiłam w piekarniku do wystygnięcia.



WERSJA OSZCZĘDNOŚCIOWA - Z RESZTEK:

100g płatków owsianych - dla osób nie jedzących glutenu muszą być certyfikowane
50g płatków gryczanych
50g płatków jaglanych
banan
50g orzechów włoskich
garść żurawiny
garść rodzynek
2 łyżki miodu

Wykonanie:

Banana rozgniotłam na papkę, wymieszałam z miodem. Zmieszałam razem płatki, żurawinę i rodzynki. Dodałam słodką papkę i mocno wymieszałam. Rozłożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 40 minut w 180 stopniach. Zostawiłam w piekarniku do wystygnięcia.

Można przechowywać w zamkniętym słoiku i ja tak właśnie próbowałam. Niestety  granola w tym słoiku nigdy nie wytrzymała dłużej niż 24 godziny :). Dlatego właśnie otrzymała nazwę "granola jednodniowa". Może następnym razem się uda i wytrzyma dłużej?

Źródło - Garnkofilia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.