26 czerwca 2013

Owsianka z masłem migdałowym


Składniki (1 porcja):

banan
pół łyżki oleju kokosowego
łyżka masła migdałowego - można zrobić samodzielnie, ja miałam kupione
pół szklanki płatków owsianych - dla osób unikających glutenu muszą być certyfikowane, owies naturalnie jest bezglutenowy, natomiast w Polsce uprawy są zanieczyszczone innymi zbożami
łyżeczka mielonego lnu - można samodzielnie zmielić siemię lniane w młynku, lub dać po prostu niezmielone siemię
szklanka mleka sojowego - można zastąpić dowolnym innym, można zrobić samodzielnie mleko na przykład migdałowe
łyżeczka cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej - jeśli ktoś ma ochotę na lżejszy smak można cynamon i gałkę pominąć, owsianka jest wtedy po prostu bardziej bananowa i naturalna
szczypta soli
łyżeczka ekstraktu waniliowego

Wykonanie:
Na oleju kokosowym podsmażyłam pokrojony banan, dopóki nie zaczęła się z niego robić papka, kilka minut. Dodałam płatki, masło migdałowe, len, mleko i przyprawy. Wymieszałam i gotowałam około 10 minut, do momentu kiedy zacznie się robić lepkie, ale ciągle jeszcze płynne. Na koniec należy dodać ekstrakt waniliowy, chociaż ja, w porannym jeszcze stuporze, po prostu o tym zapomniałam.

Źródło - Garnkofilia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.