27 listopada 2013

Owsiane batony malinowe


Składniki (forma 16x16cm):

200g świeżych malin - mogą być również mrożone
250g płatków owsianych - u mnie wymieszane z otrębami, pewnie dlatego całość bardziej przypominała ciasto, dla osób bezwzględnie unikających glutenu płatki powinny być certyfikowane, owies jest mocno zanieczyszczony innymi zbożami
3 łyżki miodu
3 łyżki cukru trzcinowego - u mnie dark muscovado
100g masła - u mnie ghee, masło sklarowane

Wykonanie:

W garnku podgrzałam masło z miodem i cukrem, tylko tak, żeby cały cukier się rozpuścił. Zdjęłam z ognia i dodałam maliny, porządnie wymieszałam. Polałam miksturą płatki owsiane i jeszcze raz porządnie wymieszałam. Nałożyłam masę do formy i mocno ugniotłam łyżką. Ponieważ moja forma była ceramiczna, nie wykładałam papierem do pieczenia. Włożyłam ciasto do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 40 minut (mój piekarnik wolno piecze, więc najlepiej patrzeć kiedy się zbrązowi). Ja najbardziej lubię mocno zbrązowione, jest wtedy bardziej chrupiące z wierzchu. po wyjęciu z piekarnika najlepiej pokroić na żądane porcje kiedy jeszcze jest ciepłe ale nie gorące. Po wystygnięciu porcje powinny ładnie dać się wyjąć z formy. Nie podaję formy przechowywania, ponieważ moim zdaniem nie będzie takiej potrzeby :)


Źródło - Garnkofilia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.