11 grudnia 2013

Lodówkowa owsianka miętowa z gorzką czekoladą, malinami...

...ukoronowana gałką lodów miętowych z gorzką czekoladą.


Składniki (1 porcja):

pół szklanki płatków owsianych
czubata łyżka mieszanki otrąb
łyżeczka siemienia
szklanka gorącej wody
niepełna szklanka mleka
kilka listków mięty
gorzka czekolada (u mnie 2 duże kostki 85%)
garść malin
lody miętowe z czekoladą

Wykonanie:

Zalewamy szklanką gorącej wody 3-4 listki mięty.
Odstawiamy przykryte na jakiś czas (ja czekałam aż ostygnie).
Wyjmujemy listki i zalewamy tą wodą płatki i otręby.
Odstawiamy przykryte do wchłonięcia wody (ja odstawiłam na prawie cały dzień).
Zagotowujemy mleko z 3-4 listkami mięty, wyjmujemy listki i wlewamy płatki.
Dodajemy siemię i gotujemy aż zgęstnieje.
Przelewamy do miski i wkładamy na noc do lodówki.
Rano siekamy czekoladę na kawałki. Jedną kostkę mieszamy (najlepiej widelcem) z owsianką, obsypujemy malinkami, dajemy gałkę loda i resztę czekolady.
Delektujemy się smakiem ;D


Źródło - Malinowy Poranek
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Diaetetica. Obsługiwane przez usługę Blogger.